صرف نظر از اینکه مشکل شما در روابط جنسی بزرگ یا کوچک باشد شما باید برای پیدا کردن راه حل مناسب و حل کردن مشکل مدتی وقت بگذارید. سلامت جنسی و کیفیت روابط جنسی شما با سلامت فیزیکی، روحی و احساسی شما پیوند تنگاتنگی دارد. عمیق تر کردن رابطه با همسرتان، داشتن سبک زندگی سالمتر، افزایش دانشتان نسبت به مسائل مربوط به روابط جنسی و در نهایت تلاش برای تبدیل کردن رابطه جنسی به یک اتفاق هیجان انگیز و سرتاسر شاد راه هایی هستند که شما می توانید برای حل بیشتر مشکلات به وجود آمده در روابط جنسی و زناشویی به کار ببرید.

چگونه رابطه جنسی موفقی داشته باشیم؟

رابطه جنسی، عبارتی عجیب، اقوا کننده، زیبا، هیجان انگیز و… است که احتمالا هر شخص متاهلی خاطرات زیبایی از آن دارد (باید چنین خاطراتی وجود داشته باشد در غیر این صورت مشکلی در زندگی شما وجود دارد که ممکن است خود شما از آن بی خبر باشید و یا خبر دارید اما وجود چنین مشکلی را انکار می کنید) اما افراد زیادی وجود دارند که از رابطه جنسی با همسر خود تصوراتی آکنده از ناراحتی، نگرانی، اضطراب و… دارند.

رابطه جنسی واقعا چیست؟

از یک زاویه، رابطه جنسی چیزی جز یک عمل و عکس العمل طبیعی بدن نیست. اما این تعریف به هیچ وجه نمیتواند ابعاد پیچیده و بسیار حیرت انگیز این پدیده را توصیف کند. روابط جنسی به شدت تحت تاثیر تجربیات و تصورات افراد قرار دارد. تصور شما از کسی که با همسر خود ارتباط جنسی دارد، تصور شما از یک رابطه جنسی صحیح و سالم و تصور شما از نحوه ارتباطتان با افراد به ویژه جنس مخالف عوامل تعیین کننده ای هستند که کیفیت رابطه جنسی شما را معیین می کنند.

با همسر خود صحبت کنید

بسیاری از زوج ها صحبت کردن در رابطه با مسائل جنسی را بسیار سخت و دشوار تصور می کنند. حتی زمانی که سایر ابعاد رابطه زناشویی آن ها در بهترین وضع ممکن قرار دارد زمانی که با مشکلی در روابط جنسی خود رو به رو می شوند احساس شرم، گناه و آزردگی مانع این می شود که بتوانند در مورد مساله به وجود آمده صحبت کنند. اما مطمئن باشید صحبت کردن در رابطه با مشکلات موجود در رابطه جنسی بهترین و موثرترین راه حل می باشد. در این جا چند تکنیک معرفی می شود که می تواند به شما در صحبت کردن پیرامون مسائل جنسی کمک کند.

زمان مناسب برای حرف زدن را پیدا کنید

به طور کلی دو زمان برای صحبت کردن می توان در نظر گرفت: هنگام نزدیکی یا هر زمان دیگری. بدون شک بهترین زمان برای صحبت کردن در مورد این گونه مسائل زمانی است که در حال نزدیکی با همسر خود هستید اما بهتر است صحبت کردن در مورد مشکلات موجود در رابطه جنسی را دقیقا در زمانی که مشکل به وجود می آید انجام دهید. برای مثال اگر در ارضا شدن مشکل دارید هنگام نزدیکی و زمانی که مشکل به وجود می آید در مورد آن صحبت کنید. به این شکل به همسر خود این فرصت را می دهید در زمانی که شما مشکل را مطرح کرده اید راه حلی پیدا کرده و آن را اجرا کند. شاید مشکل شما در همان لحظه برای همیشه حل شود. شاید شما و همسرتان به کمک یکدیگر بتوانید مشکل را حل کنید.

جدا از انتقاد کردن بپرهیزید

پیشنهادهای خود را به مثبت ترین شکل ممکن مطرح کنید. سعی کنید به جای اینکه مشکل را مطرح کنید با ارائه راه حل هایی که به ذهنتان می رسد و صورت غیر مستقیم مشکل را نیز به همسر خود بفهمانید. یقینا در روابط جنسی هیچ مشکلی حل نخواهد شد مگر هر دو نفر با همکاری هم تصمیم به انجام کاری جهت رفع آن مشکل گرفته باشند.

با اعتماد به نفس در مورد آنچه مانع می شود تا از رابطه لذت ببرید صحبت کنید. اگر به هر دلیلی احساس می کنید همسر شما کاری می کند که مناسب نیست و یا در موقعیتی هستید که نمی توانید از آن لذت ببرید بی درنگ آن را مطرح کنید. در غیر این صورت در بلند مدت همسر شما ناخودآگاه احساس می کند که شما از داشتن رابطه با او خسته شده اید و احتمالا در ادامه ممکن است که حتی وضعیت بدتر هم شود.

صادق باشید

شما ممکن است برای جریحه دار نشدن احساسات همسر خود تظاهر کنید که رابطه جنسی خیلی خوبی دارید اما این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود و بدون شک در آینده دور یا شاید نزدیک این روش نتایج بسیار بدی به همراه خواهد داشت.

عشق و رابطه جنسی سالم هیچ وقت هم معنی نبوده اند! همزمان که تلاش می کنید به احساسات همسر خود توجه کنید و رابطه با او را آکنده از فضای عشق و احساس کنید، به روابط فیزیکی و جنسی هم توجه کنید. هیچ وقت فکر نکنید تلاش برای رفع کردن یک مشکل جنسی باعث می شود به روابط احساسی شما آسیبی وارد شود. مطمئن باشید روابط جنسی سالم و شاد می تواند عشق و عاطفه بین شما را بیش از پیش نماید.

از روش های خود جهت توانمند سازی استفاده کنید!!! امروزه یاد گرفتن نکات مختلف در مورد مسائل جنسی بسیار ساده تر از گذشته است. روش های درمانی زیادی در طی سالیان اخیر ابداع شده اند. اما احتمالا شما با استفاده از چند تکنیک ساده که به شما آموزش خواهیم داد می توانید بخش بزرگی از مشکلات خود را حل کنید.

دانش خود را افزایش دهید

امروزه کتاب ها و مقالات زیادی در مورد ارتباطات جنسی وجود دارد که شما می توانید در کتاب فروشی ها و یا با جستجو در اینترنت به آن ها دسترسی پیدا کنید. شما می توانید جواب بسیار از سوالات مربوط به مشکلات جنسی را در این منابع پیدا کنید. اگر صحبت کردن مستقیم با همسرتان در مورد مسائل جنسی مشکل است می توانید بخش هایی از این مقالات و متن ها را برای او بفرستید (از طریق اینترنت) و به این شکل نوعی ارتباط غیر مستقیم اما موثر برقرار کنید. البته فراموش نکنید برای حل کردن برخی مشکلات حتما لازم است با پزشکان متخصص مشورت کنید.

به رابطه جنسی با همسرتان بیشتر فکر کنید

با بالارفتن سن واکنش بدن به نیازهای جنسی کندتر می شود. زندگی های پر استرس و پر هیاهوی امروزی نیز باعث می شود که برخی افراد نتوانند به رابطه جنسی با همسر خود فکر کنند. در چنین شرایطی سعی کنید مدت کوتاهی در روز (۵ دقیقه در هر روز) به رابطه جنسی با همسرتان فکر کنید. سعی کنید هنگام نزدیکی در راحتترین حالت ممکن باشید، گوشی موبایل، تلویزیون، نور زیاد و… باعث می شود که شما نتوانید روی رابطه تمرکز کنید پس در هنگام نزدیکی تا حد ممکن این عوامل مختل کننده را حذف کنید.

از وسایلی مثل کاندوم و لوبریکانت استفاده کنید

ممکن است رابطه جنسی شما تحت تاثیر استرس ناشی از باداری ناخواسته قرار بگیرد و یا ممکن است به دلیل خشکی واژن رابطه جنسی دردناک و ناراحت کننده باشد. کاندوم و ژل های روان کننده به شما این امکان را می دهند که بدون چنین نگرانی ها فقط به یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش فکر کنید.

همواره مراقب به مراحل پیش از رابطه باشید! تحت هر شرایطی باید در آغوش گرفتن، بوسیدن و… قبل از نزدیکی کامل انجام شود. در واقع تا زمانی که ارگاسم عاطفی و احساسی اتفاق نیافتاده باشد نمی توانید امیدوار باشید که ارگاسم فیزیکی درستی اتفاق بی افتد.

چه کاندومی خریداری کنیم؟

تمرین لمس کردن

شاید عجیب باشد اما یکی از روش هایی که بسیاری از پزشکان متخصص به همه زوج ها توصیه می کنند اینست که از همسر خود بخواهید شما را طوری لمس کند که دوست دارد دقیقا به همان شکل لمس شود. پزشکان اسم این روش را تمرین لمس کردن می گذارند و معتقدند این روش عجیب به شدت بر کیفبت رابطه جنسی زوجین تاثیر گذار خواهد بود.

پوزیشن های مختلف را امتحان کنید

خجالت را کنار بگذارید و سعی کنید رابطه را در پوزیشن های مختلف امتحان کنید. اگرچه که هیچکس نمی تواند بگوید که کدام پوزیشن از همه بهتر است اما شما می توانید با امتحان کردن انواع مختلف پوزیشن ها پوزیشنی که از همه بیشتر دوست دارید را پیدا کنید علاوه بر این امتحان کردن پوزیشن های مختلف هیجان در رابطه جنسی را افزایش می دهد.

فانتری های خود را روی کاغذ بنویسید

یکی از تمرین هایی که به پزشکان متخصص به زوجین پیشنهاد می کنند اینست که در سکوت و در یک جای آرام از قوه تخیل خود استفاده کنند و یک رابطه جنسی ایده آل و فانتزی را با تمام جزییات آن روی کاغذ بنویسند. سپس کاغذ را در اختیار همسر خود بگذارند. به این ترتیب زوجین نیازهای پنهان خود را با همسر خود در میان گذاشته اند.

سعی کنید آرامش داشته باشید! شاید بهتر باشد قبل از رابطه جنسی، کمی موسیقی گوش کنید، به یک پیاده روی کوتاه بروید و… انجام هر فعالیتی که می تواند باعث آرامش بیشتر هر دوی شما قبل از رابطه شود کیفیت رابطه را بسیار بالا می برد.

هرگز تسلیم نشوید

اگر به هر دلیل از رابطه جنسی خود راضی نیستید و تلاش های شما بی نتیجه مانده است لطفا به هیچ وجه دست از تلاش نکشید. شاید نیاز باشد که با یک پزشک متخصص و یا یک مشاور با تجربه صحبت کنید اما مطمئن باشید تلاش های شما در نهایت نتیجه بخش خواهد بود و مطمئن باشید داشتن رابطه جنسی شاد و با کیفیت چیزی است که ارزش این همه تلاش را دارد.

رابطه جنسی به هیچ وجه یک عمل جدی و پیچیده نیست، سعی کنید رابطه جنسی خود را پز از شادی و هیجان کنید. سعی کنید از لحظه لحظه آن لذت ببرید. سعی کنید رابطه جنسی را مانند بازی های زمان کودکی تصوری کنید و در نهایت آرامش و با شوق کودکانه از آن نهایت لذت را ببرید.

کارهای عجیب انجام دهید! تا به حال در اتاق پذیرایی با همسرتان رابطه داشته اید؟ تا به حال به رابطه جنسی در آشپزخانه فکر کرده اید؟ شما هم حتما ایده هایی عجیب در ذهن دارید که می تواند رابطه جنسی را با مزه کند. به آن ها فکر کنید و آنها را اجرا کنید (دقت کنید کارهای خطرناک و خلاف عفت در هر شرایطی نباید انجام شود)

و در آخر از سلاح احساس استفاده کنید، سعی کنید اتاق خواب خود را به شکلی طراحی کنید که تمامی ۵ حس را تحریک کنید. شما می توانید به راحتی با استفاده از رایحه های مختلف، تنظیم میزان نور اتاق، سرد و یا گرم کردن اتاق، استفاده از رو تختی های ویژه و… فضایی ایده آل برای داشتن یک رابطه فوق العاده ایجاد کنید.

رومانتیک باشید! همانطور که یک رابطه جنسی صحیح می تواند احساسات عاشقانه زوجین به یک دیگر را تقویت کند، عاشق بودن و ابراز صحیح احساس عشق نیز می تواند به داشتن یک رابطه جنسی بسیار با کیفیت کمک کند.

  • مدیریت دکترکاندوم
  • 1401-01-02
  • 1662 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه