پاره شدن کاندوم از دلایلیست که امکان بارداری را هنگام استفاده بالا خواهد برد اما این پاره شدن ها دلایلی دارد که اگر به آن‌ها اهمیت داده شود، می‌توان جلوی آن را گرفت. چه دلایلی باعث پاره شدن کاندوم می‏‌شوند؟

چرا کاندوم ها پاره می شوند؟

تاریخ مصرف آن به پایان رسیده باشد

حتی کاندوم ها نیز تاریخ انقضاء دارند و در صورت استفاده بعد از تاریخ مصرف به دلیل خشک شدن لاتکس آن احتمال پارگی در آن بسیار بالا خواهد بود، شرکت های معتبر علاوه بر بسته اصلی معمولا روی هر یک از کاندوم ها نیز تاریخ انقضاء آن را درج می کنند، سعی کنید کاندوم را تنها از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری کنید.

محل نگهداری کاندوم مناسب نباشد

یکی از عمده دلایل پاره شدن کاندوم ها نگهداری از آن در محل های گرم و مجاورت با نور خورشید مانند داشبورد اتومبیل و … هستند ، کاندوم ها باید در محلی خشک و خنک نگهداری شوند و گرما بسیار کاندوم را آسیب پذیر خواهد کرد.

استفاده نکردن از روان کننده

استفاده نکردن از روان کننده های لوبریکانت در هنگام آمیزش باعث آفزایش اصطحکاک و فشار بیشتر به کاندوم می شود ، توجه داشته باشید اگر شما زمان زیادی را برای نوازش قبل از آمیزش نمی گذارید استفاده از ژل های لوبریکانت برای رفع خشکی و اصطحکاک بهترین گزینه هستند. برای مشاهده انواع ژل های لوبریکانت (روانکننده) اینجا کلیک کنید.

استفاده کردن از روان کننده های روغنی

هیچگاه هنگام استفاده از کاندوم های لاتکس که عمومی ترین نوع در بازار هستند از روان کننده های روغنی استفاده نکنید ، کاندوم های لاتکس هنگام استفاده از روان کننده های روغنی بسیار آسیب پذیر هستند.

استفاده همزمان از چند کاندوم

استفاده کردن از چند کاندوم به صورت همزمان نه تنها سبب افزایش امنیت نمی شود بلکه بدلیل بوجود آمدن سایش بین دو کاندوم سبب پاره شدن آن می شود.

خارج کردن نادرست کاندوم از بسته

هیچگاه برای باز کردن کاندوم از قیچی، چاقو و یا دیگر اشیاء تیز استفاده نکنید، تنها کافیسا گوشه آن را با دست گرفته و به دو سمت بکشید.

بستن
مقایسه