این مساله ای است که فکر مردان بسیاری را به خود مشغول کرده است: اندازه آلت تناسلی چقدر باید باشد؟
بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط مجله اورولوژی اینترنشنال میانگین طول آلت در حالت عادی ۹ سانتیمتر است در حالی که به طور میانگین طول آلت در حالت نعوذ ۱۳ سانتیمتر است. همچنین میانگین اندازه قطر آلت در حالت عادی ۹ سانتیمتر است و در حالت نعوذ کامل این عدد به ۱۱.۵ سانتیمتر می رسد (منظور از قطر آلت اندازه دور آلت از عریض ترین ناحیه آن است)
تحقیقات علمی صورت گرفته چه می گویند؟
اطلاعات جمع آوری شده از ۱۷ مطالعه و بررسی بیش از ۱۵۰۰۰ مرد نشان می دهد که:

۱. از هر ۱۰۰ مرد فقط ۵ نفر آلت بلندتر از ۱۶ سانتیمتر دارند
۲. اندازه آلت در حالت نعوذ کامل در ۵ نفر از هر ۱۰۰ نفر کمتر از ۱۰ سانتیمتر است.
۳. در برخی از مردان طول آلت در حالت عادی و حالت نعوذ کامل هیچ تفاوتی ندارد.

چگونه آلت خود را اندازه گیری کنیم؟
از ابتدای آلت تا بالای کلاهک آلت را باید اندازه گیری کرد. منظور از ابتدای آلت، محل برخورد آن به استخوان شرمگاهی است. موقع اندازه گیری کردن باید هرگونه چربی را از جلوی استخوان شرمگاهی کنار زد.
برای اندازه گیری قطر آلت اندازه گیری باید از کلفترین قسمت ممکن که معموآلت بخش های ابتدایی آلت و یا میانه آن است انجام شود.
آیا اندازه مهم است؟
آیا اندازه آلت من برای لذت بردن از رابطه جنسی و ارضا کردن شریک جنسی من مناسب است؟ آیا تناسب ظاهری و در اندازه و شکل آلت من وجود دارد؟ و سواالاتی از این دست را می توان یافت که تمامی مردها حداقل یکبار به آن فکر کرده اند.
نکاتی در این مورد وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند
1. بزرگتر همیشه به معنی بهتر نیست: تحقیقی در این زمینه توسط مجله PLOS One صورت گرفت که در این تحقیق از 75 زن که زندگی جنسی فعالی داشتند خواسته شد در مورد اندازه ایده آل آلت شریک جنسی خود نظر دهند. در ابتدا این افراد اندازه 16 سانتیمتر و قطر 12 سانتیمتر را انتخاب کردند. که هر دو عدد فقط کمی بیشتر از میانگین های استاندارد است.
2. تحقیق مشابهی در مقاله BMC Women’s Health انجام شد که نشان داد قطر آلت برای زنان خیلی مهمتر از طول آن است.
۳. تصور یک مرد از اندازه آلت خود تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس او در هنگام رابطه دارد. مردانی که نسبت به طول و عرض آلت خود حساس هستند میزانی از نگرانی و ناخوشنودی را احساس می کنند اما تحقیقات نشان می دهد در بسیاری از موارد این احساس نارضایتی به هیچ وجه صحیح نیست و ناشی از تصورات اشتباه مردان از اندازه آلت است. در یک تحقیق صورت گرفته در بین ۶۷ مرد که به شدت نسبت به اندازه آلت حساس بودند و آن را خیلی کوچک می دانستند مشخص شد که در تمامی ۶۷ نفر اندازه آلت در بازه استاندارد است و این نگرانی فقط جنبه روانی دارد.

با ۱۰ حقیقت جالب در مورد رابطه جنسی که از آن بی خبر هستید آشنا شوید

راهکارهایی برای داشتن حس بهتر نسبت به خود
اگر شما نسبت به بدن خود احساس خوبی ندارید صرف نظر از اینکه این احساس بد مربوط به اندازه آلت باشد یا سایر بخش های بدن می توانید با در نظر گرفتن نکات زیر بر این احساس بد غلبه کنید
۱. برنکات مثبت بدن خود تمرکز کنید. شانه های پهن، لبخند زیبا و…
۲. تلاش کنید همواره سبک زندگی سالم داشته باشید، ورزش کنید و غذاهای سالم مصرف کنید. این سبک زندگی باعث میشود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.
۳. بیش از حد به اندازه آلت توجه نکنید. شما می توانید
۴. صرف نظر از اندازه آلت زندگی جنسی شاد و پرباری داشته باشید.
۵. به هیج وجه خود را با ورزشکاران حرفه ای، مدل ها و بازیگران مقایسه نکنید. این مقایسه باعث می شود معیارهای شما غیر واقعی شوند و شما همیشه نسبت به خود احساس بدی داشته باشید.

  • مدیریت دکترکاندوم
  • 1401-01-02
  • 2299 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه