ماساژ جنسی راهی برای زنده نگه داشتن شادی، هیجان و رضایتمندی جسمی و روانی در زندگی مشترک است. ترشح هورمون عشق، یعنی اکسی توسین تحت تاثیر رابطه جنسی موفق و رسیدن به ارگاسم افزایش می‌یابد. ماساژ جنسی به منظور کاهش تنش و استرس به کار رفته و تاثیری فوق العاده‌ای در بهبود روابط جنسی دارد. شما می‌توانید از ماساژ برای ایجاد تنوع و هیجان بیشتر در روابط جنسی‌تان استفاده کنید. از طرف دیگر ماساژ جنسی با کاهش استرس و امکان تحریک بیشتر، به درمان اختلالات جنسی نیز کمک می‌کند. با انجام ماساژ، می‌توانید کیفیت رابطه جنسی خود را ارتقا دهید.

نقش ماساژ جنسی در بهبود روابط جنسی

از ماساژ جنسی می‌توانید برای شناخت بیشتر بدن همسرتان و نحوه صحیح تحریک و برانگیختگی او استفاده کنید.  از ماساژ به عنوان مقدمه‌ای برای عشق بازی بهره ببرید که در نهایت به رابطه جنسی عمیق‌تر با همسرتان کمک می‌کند.

یکی از عوارض استرس، کاهش میل جنسی یا اختلال در عملکرد جنسی است. ماساژ جنسی باعث افرایش ترشح هورمون سروتونین (هورمون موثر در کاهش استرس) می‌شود. ماساژ جنسی به عنوان درمان اختلالات جنسی و درمان زود انزالی در مردان تاثیرگذار است. با ماساژ فضای زناشویی خود را گرم کرده و با این کار صمیمیت و ارتباط عاطفی بهتری می‌سازید.

فواید استفاده از ماساژ جنسی

استفاده از این ماساژ مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت که در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

1. بالا رفتن کیفیت رابطه جنسی

ماساژ جنسی باعث کاهش استرس و تنش شده و شریک جنسی شما را مشتاق برقراری رابطه جنسی خواهد کرد. با توجه به تأثیری که استفاده از ماساژ در رهایی جسم و روان از استرس‌ها و مشکلات روزمره داشته و همین‌طور به دلیل خاصیت تحریک‌کنندگی جنسی آن، انجام این ماساژ می‌تواند باعث تجربه رابطه جنسی باکیفیتی میان شما و همسرتان باشد.

2. بهبود مشکلات جنسی

برخی از مشکلات جنسی نظیر سردمزاجی یا مشکلاتی که در زمان ارگاسم ایجاد می‌شود با کمک گرفتن از این ماساژ قابل‌بهبود خواهد بود. علاوه بر این ماساژ جنسی باعث کاهش استرس می‌شود و با توجه به تأثیری که استرس بر بروز مشکلات جنسی ازجمله ترس از دخول دارد این راهکار می‌تواند پیشنهاد مفیدی برای کاهش مشکلات جنسی باشد.

3. شناخت بیشتر بدن همسر

در طول ماساژ جنسی شما می‌توانید متوجه نکات مهمی در ارتباط با علایق و تمایلات جنسی همسر خود شوید. برای رسیدن به این هدف می‌بایست با دقت بیشتری به واکنش‌های همسرتان توجه داشته باشید. تحریک بیشتر وی به‌وسیله برخی از حرکات این پیام را به شما می‌رساند که برای داشتن ارتباطی بهتر می‌بایست به این مناطق یا شیوه تحریک گری توجه بیشتری داشته باشید. شناخت بدن همسر و علایق وی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند باعث بهبود کیفیت ارتباط جنسی شما و همسرتان باشد.

4. بالا رفتن سلامت جسمی و روحی

متخصصین معتقدند که به‌طورکلی ماساژها توانایی مطلوبی در افزایش سلامت جسم و روح دارند. برای مثال ماساژ می‌تواند باعث تسهیل گردش خون در بدن شده و از این طریق به افزایش انرژی و نشاط فرد کمک کند. همچنین کاهش انقباضات عضلانی و یا افزایش هورمون‌های شادی بخشی همچون سروتونین باعث بهبود وضعیت جسمی و روانی فرد خواهد شد.

5. افزایش علاقه و توجه میان زوجین

صرف‌نظر از تأثیری که ماساژ جنسی در عملکرد جنسی شما و همسرتان خواهد داشت، این رفتار به شریک عاطفی شما این پیغام را خواهد داد که شما به او، آرامش و لذت وی توجه دارید. دریافت این توجه از جانب شما می‌تواند تا حد زیادی باعث افزایش علاقه و محبت همسرتان به شما شده و از این طریق کیفیت رابطه عاطفی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

ماساژ جنسی برای زنان

برای ماساژ جنسی خانم‌ها می‌بایست خانم بر روی شکم دراز بکشد؛ بهتر است در ابتدا کمر و ستون فقرات را به‌آرامی و از بالا به پایین ماساژ دهید. سپس سینه‌ها را در دست بگیرید و با حرکات دورانی از داخل به خارج ماساژ دهید. یکی دیگر از حرکاتی که در ماساژ جنسی برای خانم‌ها می‌تواند مفید باشد این است که دستان خود را گرم کرده و سپس روی محل قرار گرفتن تخمدان‌ها بگذارید. گرمای دست شما باعث خواهد شد تا این قسمت از بدن خانم‌ها احساس آرامش مطلوبی را تجربه کرده و بدن زن برای برقراری روابط جنسی آماده شود.

توجه داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین اهداف در ماساژ جنسی خانم‌ها ایجاد آرامش و کاهش استرس یا انقباضات عضلانی است. به همین خاطر تا جایی که می‌توانید سعی کنید این احساس را در آن‌ها القا کنید. از طرفی با توجه به اینکه خانم‌ها به نسبت آقایان دیرتر ازنظر جنسی تحریک شده و زمان طولانی‌تری را برای رسیدن به اوج لذت جنسی نیاز دارند، استفاده از ماساژ جنسی می‌تواند تأثیر بسیاری در کیفیت رابطه جنسی شما داشته باشد.

ماساژ جنسی برای آقایان

برای انجام ماساژ جنسی آقایان نیز لازم است که همسر شما به روی شکم بخوابد و خانم پشت کمر وی باشد. ابتدا سعی کنید قسمت بالایی کمر و شانه‌های همسرتان را به‌آرامی ماساژ دهید. سپس ستون فقرات و قسمت‌های دیگر کمر را از بالا به پایین به‌آرامی ماساژ دهید. برای ماساژ پاها بهتر است از قسمت بالای ران به سمت ساق پا و انگشتان ماساژ دهید. قسمت داخلی ران‌ها معمولاً در تحریک جنسی نقش بیشتری دارند و این موضوعی است که می‌بایست بیشتر به آن توجه داشته باشید. آلت تناسلی و بیضه‌ها از اصلی‌ترین قسمت‌های بدن هستند که باعث تحریک جنسی می‌شوند. به همین خاطر بهتر است در حین ماساژ جنسی خود به این اندام‌ها و تحریک آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

ماساژ جنسی | انواع تکنیک‌ها

برای انجام ماساژ جنسی می‌توانید از روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی استفاده کنید که هریک از آن‌ها شما را به هدف مشخصی نظیر کاهش تنیدگی عضلات و یا تحریک جنسی نزدیک می‌کند. بهتر است در طول این ماساژ از تمامی حرکاتی که بیان می‌کنیم استفاده نمایید. کمک گرفتن از مشاورین روانشناسی جنسی نیز می‌تواند به شما در انتخاب تکنیک‌های متناسب با شرایط شما و همسرتان کمک کند. به‌طورکلی این ماساژ دارای چند شیوه اصلی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1. استفاده از حرکات دورانی

حرکات دورانی اصلی‌ترین تکنیکی هستند که باعث افزایش میل جنسی در همسر شما می‌شوند. این حرکات به معنای چرخاندن دورانی اندام‌های بدن با دست هستند که بیشتر برای برآمدگی‌هایی نظیر سینه‌ها یا باسن استفاده می‌شوند.

2. دایره‌های متوالی

حرکات دایره‌ای به این معنا هستند که فرد با دست خود دایره‌های کوچک و متوالی را بر روی پوست بدن طرف مقابل می‌کشد. این تکنیک که برای مناطق وسیع‌تری مانند کمر و سینه قابل‌استفاده است باعث افزایش جریان خون در این مناطق و کاهش خستگی و تنش عضلانی می‌شود.

3. تکنیک بادبزنی

حرکات بادبزنی برای قسمت شانه‌ها تا کمر مورداستفاده قرار می‌گیرند و به این معناست که با نوک‌پنجه‌ها و به‌صورت از بالا تا پایین این قسمت ماساژ داده می‌شود. این حرکت باعث کاهش خستگی و کوفتگی عضلات می‌شود.

4. حرکات تسکینی

حرکات تسکینی برای قسمت شکم و به‌صورت ایجاد دایره‌های بزرگ بر روی شکم فرد مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کار باعث القا احساس آرامش و آرام شدن ریتم تنفس در فرد می‌شود و به همین خاطر به آن حرکات تسکینی می‌گویند.

5. حرکات لغزشی

حرکات لغزشی معمولاً باعث رفع انقباضات عضلانی شده و استفاده از آن‌ها به‌ویژه در کشاله ران تحریک جنسی را افزایش می‌دهد. این حرکات به‌صورت ایجاد لرزش و سپس ورز دادن انجام می‌شود و بهتر است برای قسمت‌هایی از بدن که دارای چربی بیشتری هستند مورداستفاده قرار بگیرد.

اهمیت استفاده از روغن‌ ماساژ هنگام ماساژ جنسی

نخستین قدم، چرب کردن موضع ماساژ است. مقدار کمی روغن را در کف یکدست ریخته و سپس هر دودست را به هم بمالید تا قبل از گستردن آن بر روی بدن به‌وسیله حرکات نرم و ملایم و با به کار بردن بخش نرم کف دست آن را گرم کرده باشید. در کنار خود دستمال یا حوله‌ای به‌منظور پاک کردن دست‌های خود و یا روغن‌های ریخته شده داشته باشید.

چرب کردن بدن همسر با روغن‌های مناسب کمک می‌کند تا حرکات شما از نرمی، لطافت و انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشد. هم‌چنین تسهیل حرکات دست منجر به افزایش گردش خون زیرپوست شده و احساس آرامش بیشتری را به ارمغان می‌آورد.
حرکات روان شما در حین گستردن روغن بر روی پوست، سبب گرم شدن عضلات و تسهیل جریان گردش خون شده و بافت‌های بدن را برای سایر مالش‌ها آماده می‌کند. در این مرحله از ماساژ جنسی نباید عجله کرد، چون به هر دو شما فرصت آرامش می‌دهد. توجه خود را معطوف یکدیگر کنید. برای مشاهده انواع روغن هاب ماساژ اینجا کلیک کنید.

ویژگی‌هایی یک روغن ماساژ خوب

روغن ماساژ نباید بسیار متراکم و غلیظ باشد، باید خالص و به‌طورکلی از عصاره گیاهان تشکیل‌شده باشد.

• روغن باید ویسکوزیته (گران‌روی) پایینی داشته باشد. این به معنی آن است که روغن ماساژ باید به‌راحتی به پوست جذب به شود و نباید مثل عسل چسبناک باشد.

• روغن نباید خیلی سریع به پوست جذب به شود، چون می‌خواهید با کمک روغن، ماساژ را انجام بدین. اگر سریع جذب پوست به شود پوستتان به خاطر سایش با دست آسیب می‌بیند.

• بعضی روغن‌ها، مثل روغن کنجد تأثیر خشکی روی پوست بر جای می‌گذارد، این روغن‌ها خیلی سریع‌تر از روغن‌های دیگر خشک می‌شوند و ممکنه به پوست شما احساس خشکی و زبری بدن؛ بنابراین این روغن در اکثر ماساژها استفاده نمی‌شود.

• باید در ماساژ از روغن‌هایی که بوی ناخوشایندی دارند دوری‌کنید، چون اگر هرروز از آن روغن استفاده کنید علاوه بر خودتان دیگران را هم با بوی بد آزار خواهید داد؛ اما اگر بعضی از روغن‌ها بوهای آزاردهنده داشتند می‌توانید مقداری از روغن‌های معطر به آن‌ها اضافه کنید یا از اسانسهای طبیعی برای خوش عطر شدنشان استفاده کنید.

• رطوبت روغن ماساژ خیلی مهمِ است. روغن‌هایی که رطوبت عالی دارند باعث می‌شوند پوست، نرمی و لطافت را به مدت زیادی داشته باشد.

سؤالات متداول

آیا ماساژ جنسی نیاز به آموزش خاصی دارد؟

خیر؛ ماساژ جنسی اصول ساده‌ای دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رابطه مطلوبی را برای خود و همسرتان رقم بزنید. بااین‌حال درصورتی‌که رابطه جنسی شما با مشکل خاصی مواجه است می‌توانید با کمک گرفتن از متخصصین روانشناسی جنسی راهکارهایی را برای استفاده از ماساژ جنسی درزمینهٔ بهبود مشکل خود آموزش ببینید.ماساژ جنسی چه مزایایی خواهد داشت؟

استفاده از این راهکار باعث بالا رفتن کیفیت رابطه جنسی می‌شود و بروز مشکلات جنسی به‌ویژه آن‌هایی که با استرس و سایر مشکلات روانی ارتباط دارند را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه