ژل لوبریکانت به درمان خشکی واژن کمک می‌کند و باعث مرطوب کردن واژن می‌شود. خشکی واژن که ممکن است به دلایل مختلفی همچون عدم تحریک جنسی، استفاده از مواد شیمیایی، شیمی درمانی، رسیدن به سن یائسگی، شیردهی، کم آبی بدن، سیگار کشیدن و استفاده از روش‌های کنترل بارداری ایجاد شود، باعث احساس درد در زمان نزدیکی و کم شدن میل جنسی در زوجین می‌شود اما استفاده از این ژل به دلیل کاهش اصطکاک در زمان رابطه جنسی، از بروز درد و سوزش در زمان نزدیکی جلوگیری می‌کند و به داشتن یک رابطه جنسی خوب و افزایش لذت روابط زناشویی کمک می‌کند.

نحوه انتخاب ژل لوبریکانت مناسب

فرمولاسیون متنوعی از روان کننده‌های‌ لوبریکانت برای انواع مختلف رابطه جنسی طراحی شده است. هر فردی باید بر اساس ترجیحات جنسی خود، نوع مناسبی از روان کننده را انتخاب کند. مطمئناً برای واژن زنان، یک روان کننده مبتنی بر آب مناسب‌ترین انتخاب است. روان کننده‌های مبتنی بر روغن نباید به عنوان یک لوبریکانت واژن استفاده شوند، زیرا pH واژن را تغییر داده و موجب تحریک رشد باکتریایی می‌شوند.همچنین روغن می‌تواند موجب پاره شدن کاندوم لاتکس شود.

بسیاری از روان کننده‌های لوبریکانت مبتنی بر آب، حاوی گلیسیرین هستند و در اکثر افراد .مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما در برخی از افراد مستعد عفونت قارچی، روان کننده‌های بدون گلیسیرین انتخاب مناسب‌تری است. روان کننده لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون تأثیرات طولانی مدتی دارد، اما همراه با اسباب بازی‌های جنسی سیلیکونی، قابل استفاده نمی‌باشد. روان کننده سیلیکونی، سطح وسایل سیلیکونی را خراب می‌کند. به یاد داشته باشید که روان کننده لوبریکانت سیلیکونی روی پوست شما خشک نشود و حتماً با آب گرم و صابون، پوست را خود را شستشو دهید، زیرا زمان زیادی طول می‌کشد تا واژن بتواند ، سیلیکون را از بین ببرد.

لوبریکانت

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از ژل لوبریکانت باید چند کار را انجام بدهید که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:
_روی یک حوله دراز بکشید
_مایع روان کننده را در دستان خود بریزید.
_روان کننده را قبل از دخول استفاده کنید.
_برای داشتن یک رابطه بهتر می توانید مقداری از آن را به آلت تناسلی شریک جنسی خود بزنید.
در استفاده از این نوع ژل های روان کننده هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید به میزان دلخواه، کم یا زیاد مورد استفاده قرار بدهید. توجه کنید که اگر قصد استفاده همزمان با کاندوم را دارید، بهتر است از ژل‌های بر پایه سیلیکونی استفاده کنید تا لذت جنسی را در حین رابطه بیش تر کند.

فواید ژل‌های لوبریکانت

همان طور که بیان شد، استفاده از ژل‌های لوبریکانت دارای فواید و عوارضی است که در ادامه به آن پرداخته می‌شود:
• رفع خشکی واژن
یکی از شایع ترین و مهم ترین علل استفاده از این ژل‌ها، خشکی واژن است. همانطور که ذکر شد، خشکی واژن به علل مختلفی ممکن است ایجاد شود و باعث احساس . درد در زمان نزدیکی می‌شود. اما استفاده از این ژل‌ها، باعث مرطوب شدن واژن شده و به دلیل خاصیت روان کنندگی آن، درد دخول که ناشی از خشکی واژن است، برطرف می‌شود.

لوبریکانت

• افزایش زمان رابطه جنسی
استفاده از این ژل‌ها باعث لذت زوجین، طولانی شدن زمان رابطه جنسی بدون احساس درد و ناراحتی و افزایش احتمال رسیدن به ارگاسم در زنان می‌شود.

• بهبود کیفیت رابطه جنسی
خشکی واژن مانع از امتحان پوزیشن‌های جنسی خاص و جدید می‌شود اما استفاده از این ژل‌ها به دلیل خاصیت روان کنندگی، شرایط را برای امتحان این پوزیشن‌ها و لذت بیشتر از رابطه جنسی فراهم می‌کند.

• ایجاد آرامش روانی
از آنجایی که استفاده از این ژل‌ها باعث بهبود رابطه جنسی و برطرف شدن ترس از برقراری رابطه می‌شود، می‌تواند به آرامش روانی فرد کمک کند.

• رفع مشکل زود انزالی
استفاده از برخی ژل‌های لوبریکانت ترکیبی، باعث تأخیر در انزال می‌شود، بنابراین آقایانی که .دچار زودانزالی هستند می‌توانند برای حل این مشکل از ژل‌های لوبریکانت مخصوص استفاده کنند.

• کاربرد در پزشکی
همانطور که ذکر شد این ژل‌ها در پزشکی نیز کاربرد دارند. برای مثال در زمان معاینات واژینال و انجام . آزمایشات مقعدی، استفاده از این ژل‌ها از خراشیده شدن دیواره واژن و یا آسیب دیدن مقعد جلوگیری می‌کند. همچنین، این ژل‌ها در سونوگرافی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید انواع ژل آمیزشی

عوارض ژل‌ های لوبریکانت

اما استفاده از این ژل‌ها، گاهی موجب بروز عوارض می‌شود که شایع ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:
• حساسیت
حساسیت به این ژل‌ها می‌تواند باعث بروز تنگی نفس، کهیر، خارش، تورم در گلو، زبان و صورت شود. در صورت مشاهده این علائم باید با پزشک مشورت کنید.

• عفونت
استفاده از ژل‌های لوبریکانت سیلیکونی و روغنی باعث افزایش احتمال ابتلا به عفونت می‌شوند.

انتخاب بهترین ژل لوبریکانت

ژل‌های روان کننده مختلف مزایای خاص خودشان را دارند. اگر به خشکی شدید . واژن مبتلا هستید بهترین گزینه برای شما لوبریکانت‌های سیلیکونی است. این لوبریکانت‌ها اثر بسیار طولانی داشته و محیط واژن شما را برای یک رابطه طولانی آماده می‌کند.

در صورتی که قصد استفاده از کاندوم‌های لاتکس را داشته باشید، بهترین و تنها .گزینه موجود پیش روی شما، لوبریکانت‌های پایه آب هستند. این لوبریکانت‌ها با قیمت ارزان و دسترسی بسیار آسان، قابل تهیه‌اند.

خشکی واژن

اگر واژن شما در گذشته به عفونت‌های مخمری دچار شده و به طور کلی مستعد این نوع عفونت‌ها هستید، باید از ژل لوبریکانت پایه آب . بدون گلیسیرین استفاده کنید. این نوع از ژل‌ها علاوه بر کاهش التهابات درون واژن، عمر طولانی‌تر نیز دارند.

استفاده از لوبریکانت‌های روغنی تنها برای بخش‌های بیرونی توصیه می‌شود. آغشته شدن سطح داخلی واژن به این .مواد ممکن است عفونت‌هایی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این، اگر از این لوبریکانت‌ها بر روی کاندوم لاتکسی استفاده کنید، خطر پاره شدن کاندوم و احتمال بارداری و انتقال بیماری نیز بالا می‌رود.

سخن آخر

اکثر خانم‌ها در حین رابطه جنسی احساس درد می‌کنند و گاهی به خاطر خشکی واژن، دچار درد شده و رابطه جنسی . لذت بخشی را تجربه نمی‌کنند. روان کننده لوبریکانت به منظور کاهش اصطکاک در هنگام رابطه جنسی و لذت بخش‌تر شدن رابطه جنسی برای زنان ساخته شده است. هر زنی ممکن است برای پیدا کردن روان کننده لوبریکانت مناسب خود ، نیاز به آزمایش و امتحان داشته باشد، اما اگر روان کننده لوبریکانت مناسب خود را پیدا کنید، از تأثیرات مفید آن در رابطه جنسی، غافلگیر خواهید شد.

اغلب زنان قبل از یائسگی و در یائسگی دچار خشکی واژن می‌شوند و به همین دلیل است .که برای داشتن یک رابطه جنسی مطلوب، بهتر است از روان کننده لوبریکانت استفاده کنند تا واژنشان به اندازه کافی مرطوب شده و رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشند. ژل‌های روان کننده با ایجاد رطوبت کافی در واژن، نه تنها رابطه جنسی را لذت بخش می‌کند، بلکه موجب نفوذ بهتر واژن می‌شود.

بستن
مقایسه