هرگز رابطه ­ی جنسی خودتون رو با دیگران و فیلم های ویدئویی مقایسه نکنید. تعداد دفعات رابطه­ی جنسی در هفته و مدت زمان هر رابطه منحصر بفرد هست و متناسب با کیفیت رابطه تغییر می­کند. در واقع میزان تمایل به ارتباط جنسی در افراد مختلف متغیر است و نمی­توان تعداد مشخصی برای یک ارتباط زناشویی تعیین نمود و بسته به رضایت جنسی بین زوج در نوسان است.

در واقع تعداد دفعات رابطه­ ی جنسی در هفته به کاملا رضایت زوجین بستیگی دارد، یعنی تعداد رابطه رو دو طرف تعیین می­کنند. ممکن است در یک هفته شما چهار بار رابطه داشته باشید و در هفته­ ی بعدی یکبار یا برعکس. دقت داشته باشید که ارائه پیشنهاد برقراری رابطه­ ی جنسی از طرف یک زوج و قبول آن از طرف زوج دیگر لزوما به معنی تمایل طرف مقابل نیست. شاید همسرتون برای کمک به تخلیه نیروی جنسی شما این پیشنهاد را پذیرفته باشد و نباید با تمایل دوطرفه اشتباه گرفته شود.

یکی از رایجترین باورهای اشتباه این است که مردان همیشه طالب ارتباط جنسی هستند و بههمین دلیل انتظار غیرمتعارفی از آنها وجود دارد و متاسفانه خیلی از مردان نیز این مسئله را پذیرفته و امر به ایشان مشتبح شده که در صورت عدم توانایی برای ارتباط جنسی؛ احساس ناتوانی، اضطراب و ترس خواهند داشت.

درنظر داشته باشید که مردها نیز مانند خانم ها در طول زندگی دوره هایی دارند که میل جنسی آنها افت میکند و در صورت خستگی، اضطراب، استرس، احساس ناامنی، مصرف برخی از دارو و ابتلا به بیماری های گوناگون قادر به ارتباط جنسی نخواهند بود.

مهمترین نکته در این رابطه، حفظ سلامتی دوطرف هست. بطوری که تعداد دفعات رابطه به بدن و قوای جسمی زوجین آسیب نرساند.

متاسفانه تاثیرپذیری از تماشای فیلم­های پورنوگرافی، سایت­های نامعتبر یا اطلاعات نادرست، انتظار ارتباط­های طولانی و غیرمعمول را برای زوج به وجود آورده است. میانگین مدت ارتباط جنسی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تخمین زده شده است که البته همراه می بایست همراه با پیش نوازی در نظر گرفته شود و اکثر زوج ها بدون استرس به این زمان خواهند رسید.

در عین حال بهترین راه تشخیص وضعیت رابطه جنسی مقایسه با گذشته است، کوچکترین تغییر در تعداد، کیفیت و تمایل زوجین به رابطه­ی جنسی باید بررسی شود و علت آن مشخص گردد.

بستن
مقایسه